Hemmgjorda pärbullar och kalas!

Dagens lunch!
Hemmagjorda pärbullar är fantastiskt gott och enkelt att göra!
Ta moset som blev kvar från gårdagen (jag hade ca 1 l potatismos) och rör ner tre ägg.
Rör ner ca. 3 dl mjöl och blanda väl. Blandningen ska bli i konsistens som mellan
en sockerkakssmet och en kakdeg, dvs ganska fast. Salta lite.
Hetta upp smör i en stekpanna och klicka ut smeten i pannan.
Forma till snygga potatisbullar. Stek ca 3 min på varje sida.
Servera tillsammans med bacon/fläsk och lingonsylt.

Enkelt, mättande och jättegott!


Idag...
...är en riktig kalasdag, Hampus ska först på kalas för Lucas mellan 13-15,
sen äta middag och iväg för att fira morbror Emil :-)

Haft mycket att göra i helgen, städat och fixat i källaren/huset, garderober m.m
SÅÅÅ himla bra blir det!!!
Nu är det bara hobbyrummet kvar i källaren, men där har S & A massor av grejer,
så det får dom hjälpa oss med, sen ska det inredas,
inom ett år så kanske, man måste ha sina mål!

Nu vill jag på ikea ;-) eller hur bästa mammsen?
Måste köpa lite förvaring m.m
Och snart är det ju dags att börja med julklappar med :-)

Ska fixa håret nu och sminka mig lite...
Går i min supersköna rosa ziperall <3

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?