Regn och kallt!

De trista vädret verka forsätta...
Massa regn ute och 8 grader, fast igårkväll va de riktigt härligt.
Vi tog en promend med barnen och deras cyklar,
så dom fick cykla lite. Hampus är så duktig nu!
Han bara räjsar iväg och trampar på bra själv.

Sen satte Jonny upp min nya torkvinda, super.
Och när barnen somnat tog jag och Jonny oss en cykeltur själva.
De va MÅNGA åt sen sist, for och hälsa på Lasse en sväng.

Vi får se vad vi hittar på förnått idag,
Jonny jobba ju på flyget mellan 13-20.30.
Så jag vet inte om de blir Gideå eller om dom skulle bort.
Annars får vi va hemma och dona på.
Kanske man ska va duktig och laga mat idag och frysa in,
så man har färdigt att ta upp när sommaren kommer!

Dagens middag igår blev:


KASSLER OCH RISLÅDA

6 port. ris

½ kg kassler

1 purjolök

3 dl grädde

½-1 dl majonäs

½ dl chilisås

2 dl riven ost


Koka riset, skär kasslern i tärningar och strimla purjon.

Blanda samman det kokta riset, kasslern och purjon

i en stor smord ungsform.

Blanda grädde, majonäs och chilisås. Häll detta över.
Strö över riven ost och in i ugn i 225 grader ca. 15-20 min.

Supergott och lätt att göra!!!!

Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com 2010-05-28 / 10:30:47

Här regnar det också...så det är samma trista väder som det var igår. Så här hemma blir det ännu en innedag (Edvin är hos dagmamma så han får busa av sig där istället ;))



Ser riktigt gott ut det där receptet! Det måste jag skriva ner o testa någon dag :)



Kramar


Postat av: Anna - Gravid ♥
URL: http://annacondas.blogg.se/ 2010-06-02 / 09:39:34

Det där måste jag göra nån dag! Lät ju både gott och enkelt! :-)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?