Dagen!

Idag har jag hunnit med massor =
-Lämna in nytt schema för kidsen
-Varit och handlat
-Tvättat
-Gräddat pannkakor
-Vattnat alla blommor
-Förberett dagens smarriga middag
-Nu ha jag just dammsugat och torkat alla golven
-Sen blir det städ av toan och en dusch för mig.

Albin sussar och Hampus är ute och hjälper farmor och farfar :-)

Dagens förberdda middag! Baconinlindade kycklingfileer med fyllning!

Mia och Patrik kommer hit och gör oss sällskap, vid 18 blir det käk här.
Till detta ska det bli hemgjorda klyftpärer + morötter, en god sås och sallad.
Till efterrätt blir det klaaaddkaka med grädde!
Mums säger jag bara!

Recept på kycklingen:

Snitta kycklingfileer så att de går att öppna.

Blanda vitlök och ört-ost (en sån där oval burk)

med hackade soltorkade tomater och peta in detta i varje file.

Krydda på utsidan av filen med italiensk salladskrydda och

linda sedan bacon runt, två till varje är lagom.

Lägg i ungsform och he lite vitt vin i botten.

Lägg in i ugnen, minst 25-30 min.

Lätt som en plätt, hoppas det smakar!!!

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?